Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

Vážení rodiče, milí žáci,

 

 

v důsledku opatření vlády České republiky je škola od 

 

1. března 2021 uzavřena pro všechny žáky.

 

 

Pro všechny žáky pokračuje povinná distanční výuka.

 

Žáci mají nárok na odběr oběda ve školní jídelně. Kdo má zájem o odběr oběda, musí si oběd přihlásit. Objednané obědy se vydávají do vlastních nádob denně od 10:30 do 11:30.

 

Po dobu jarních prázdnin nemají žáci nárok na dotovaný oběd. Je možné si přihlásit oběd za plnou cenu 65,-Kč.

 

Škola nevydává potvrzení o uzavření školy pro potřeby ošetřovného.

Pokyn MŠMT pro provoz školy (176.3 kB)

Informace k ošetřovnému

 

 

 

Děkujeme za pochopení

 

 

 

Aktualizované rozvrhy synchronní výuky ke stažení

 

                                I. stupeň                           II. stupeň

 

 

Stránka

Zkušenosti z říjnové distanční výuky


 

Milí žáci, vážení rodiče,

 

děkujeme všem za přístup, aktivitu a zapojení do vzdělávání na dálku v uplynulých dvou týdnech.

 

Po prvních zkušenostech v jarním období, kdy jsme nevěděli, co a jak dělat, co očekávat, jak jsme na tom technicky a metodicky, jsme na podzimní zavření školy všichni mnohem lépe připraveni.

Výuka běží v prostředí Učebna Google, které je dle ohlasů žáků i učitelů intuitivní a příjemné na práci.

Hodnocení paní učitelky

"oproti jaru musím konstatovat, že nejen my, ale i žáci jsou mnohem "dál", co se práce online týče. Díky sjednocenému systému mailů a založených kurzů v google classroom je s většinou z nich bezproblémová a rychlá komunikace."

 

Práce na dálku je hodně odlišná u malých dětí, které se stihly stěží naučit první písmenka, a u žáků druhého stupně, kteří se v online prostředí pohybují jako ryby ve vodě a limitují je pouze rychlost připojení, počet hodin běžného dne a u některých taky trocha vrozené lenosti. Ale to opravdu pouze výjimečně.

 

Paní učitelka první třídy konstatuje

...jedeme synchronní výuku, která je pondělí, středa a pátek od 9 hodin, pro další skupinu od 13 hodiny (dala jsem na výběr i pracujícím a mělo úspěch). Náš sedánek trvá jak kdy, podle pozornosti dětí, ale zvládáme hodinu většinou. Zapojenost dětí je skutečně stoprocentní a velkou oporou jsou i rodiče, kteří se výuky účastní a dětem pomáhají, za což jim vždy děkuji.

 

V rámci platformy Učebna Google si každý učitel hledá svou cestu, dle zaměření předmětu, hodinové dotace a podobně. Každý učitel, každý předmět a taky každý žák potřebuje trochu jiný přístup, což je v Učebně Google dobře realizovatelné.

Jeden příklad od paní učitelky z prvního stupně:

...ladím formu online výuky. Zatím máme hromadně každý den hodinu synchronně, během které máme půl na půl český jazyk a matematiku, zazpíváme si, řekneme si básničku i si zacvičíme. Účastní se celý týden plný počet žáků. Asynchronně pak dodělávají zadané úkoly. Připomínkuji hlavně sloh, matiku zvládají dobře. Do předmětů výtvarka, hudebka a pracovní činnost zadávám jednoduché úkoly bez hodnocení. Někdo plní nadšeně někdo vůbec. 

Samozřejmě se najdou i problémy. Pro některé žáky je obtížné se v pohodlí domova donutit k práci. Ale oproti jaru jsou taková žáci opravdu vzácní.

Jedna paní učitelka si posteskla

...učím synchronně i asynchronně. Funguje vše výborně (pokud mají děti kvalitní připojení), většina žáků pracuje. Bohužel jsou žáci, kteří se nepřipojují a nepracují. Většinou jsou to ti, kteří nekomunikovali ani v loňském školním roce. Někteří podvádějí. Kopírují úkoly od spolužáků. Píší nesmysly a dělají úkoly jen tak, aby se neřeklo. Řeším to individuálně. Známé firmy.

Oproti jaru jsme udělali též pokrok v technickém vybavení. Učitelé mají k dispozici notebook s kamerou, sluchátka s mikrofonem a grafický tablet pro opravování nebo společné online psaní. Některé vybavení jsme měli již na jaře, jiné jsme nakoupili z covidové dotace.

Pro rodiče máme k dispozici notebooky nebo tablety. Doposud jsme zapůjčili vybavení 14 žákům.

Na závěr přikládám ještě hodnocení jiné paní učitelky

...online hodiny fungují skvěle. Vždy se všichni připojí a pracujeme na úkolech, které jsou složitější na pochopení. V rámci asynchronní výuky se snažím zadávat takové úkoly, aby je zvládli všichni. Asynchronních hodin moc nemám (převážně jen čtení). Dávám přednost synchronní online výuce. Myslím, že i pro žáky jsou online hodiny přijatelnější, protože během těch 45 minut, co spolu voláme, mají splněno, a poté se mohou soustředit na další předměty. Opravování úkolů samozřejmě zabere více času, ale díky grafickému tabletu to jde celkem dobře. 

 

Věřím, že nasazení, které do distanční výuky vkládají učitelé, žáci i rodiče dokáže nemožnost se potkat a dotknout ve škole aspoň částečně nahradit. Bohužel dnes 23. října nejsme schopni ani odhadnout, kdy se opět sejdeme ve škole.

Užijte si proto prázdniny, odpočiňte si a připravte se na další porci distanční výuky.

 

Hezké prázdniny všem

Radim Pikner


23. 10. 2020 Zobrazit méně

Stránka