Obsah

Dne 24. listopadu proběhl na 2. stupni projektový den na téma Rozvoj technických dovedností žáků. Akce se konala v rámci projektu Modernizace výuky v ZŠ Polešovice podpořeném z OPVK v rámci Výzvy 57 vyhlášené MŠMT. 

Ze získaných finančních prostředků jsme mimo jiné vybavili dílny novým nářadím pro žáky a učitele. Cílem projektu bylo vytvořit takové výrobky, které budou ve škole sloužit jako učební pomůcky, hry pro děti a výrobky na výzdobu školy.

Základním materiálem bylo dřevo, kov a plast. Využili jsme místní podnikatele, kteří nám poskytli zbytkový materiál, dále PET lahve a zbytky kůží. Žáci si vybrali náměty, vytvořili si náčrty a seznámili se s postupem práce. Na náročnějších výrobcích pracovali v průběhu celého listopadu.

 

V projektovém dni žáci pracovali v deseti dílnách. Byla radost je pozorovat, jak pracují s nářadím, které možná drželi poprvé v ruce – vrtačky, pilky, vypalovačky, šroubováky… V průběhu dne se ukázalo, jak každý žák umí pracovat v týmu, jak je manuálně zručný, jak dokáže pomáhat ostatním a plnit dané zadání.  

 

 A jaký byl tedy výsledek? Vznikla celá řada krásných a zajímavých výrobků:

fotogalerie

 

Hmyzí hotely – p. uč. Chmel – školní zahrada

Koníci – p.uč. Chmel – školní družina

Modely hmyzu (dřevo)  – p.uč. Kordula – přírodopisná učebna

Ptačí budky – p.uč. Šimková – školní park

Modely zvířat, ryb..(plasty) – p.uč. Gajdoš – vitrína na chodbě

Šperky – p.uč. Andrýsková – vánoční dárky

Středověké zbraně a nástroje – p.uč. Hanzová,                  – učivo dějepisu

Domino + krabička  – p.uč. Martykánová – školní družina

Společenské hry – p.uč. Brzicová – školní družina

Zápichy – p.uč. Vaďurová – bylinková zahrádka

 

     Na závěr žáci prezentovali své výrobky mladším spolužákům, kteří obdivovali jejich práci, zahráli si nové hry.

   Věříme, že se projektový den líbil i žákům. Jsme velmi rádi, že se nám podařilo zajistit vybavení pro mnohem lepší výuku pracovních činností. Budeme nadále podporovat řemeslnou činnost, aby žáci poznali své schopnosti a dovednosti a dokázali je využít při rozhodování o budoucím povolání.

 

                                                                                     Mgr. Jiřina Martykánová