Obsah

V prvním říjnovém týdnu proběhl v naší škole již druhý ročník Týdne knihoven. V tomto roce byl zaměřen na podporu čtenářství pro předškoláky a malé školáky. Týden knihoven je vždy mimořádnou příležitostí, jak upozornit na úlohu a přínos knihoven pro rozvoj každého člověka.

                Na naší škole se při této příležitosti konalo několik akcí. Všichni učitelé a žáci II. stupně vybírali oblíbenou knihu svého dětství nebo vytvářeli logo školní knihovny. Každý den četl někdo z učitelů do rozhlasu úryvek z knížky, která byla nedílnou součástí našeho dětství.

                V pondělí nám četla paní učitelka Ivana Chromá úryvek z knížky „Povídání o Pejskovi a Kočičce“. V úterý jsme si vyslechli ukázku z knížky „Jak krtek ke kalhotkám přišel“ v podání paní zástupkyně Ireny Bělohradové. Ve středu nás příjemně naladila paní učitelka Veronika Bělašková úryvkem z „Ferdy mravence“. Ve čtvrtek jsme zavzpomínali na Lisu, Lasseho, Bosse, Annu, Brittu a Olleho ze švédského venkova v knížce „Děti z Bullerbynu“ v podání volnočasové tety Jany Esenderové. A v pátek nás poctil svým čtením samotný pan ředitel čtením o Vajíčku z knihy „Honzíkova cesta“.

                Nejoblíbenější knihou na II. stupni se stalo „Povídání o Pejskovi a Kočičce“. Na druhém místě se umístil „Krteček“, ale objevovaly se zde i knihy jiné, „Pohádky“ Boženy Němcové nebo Karla Jaromíra Erbena, „O letadélku Káněti“, „Gabra a Málinka“, „Krása nesmírná“ nebo „Rychlé šípy“.

                Žáčci 1. a 2. tříd měli odpoledne ještě besedu v knihovně, hledali písmenka, doplňovali pohádkové postavy i vlastní jména a poslouchali ukázky z knih „Od Andulky po žížalu“ a „Táta k příštím Vánocům“.

 

1