Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

V pondělí v 9.45 začala pro 1. až 4. třídu výuka o stromech a přírodě na školní zahradě. Bylo celkem 7 stanovišť.

Na jednom žáci poznávali a řadili lesní patra – kořenové, mechové, bylinné, keřové a stromové.

V druhém si děti vyzkoušely poznávání přírodnin hmatem (druhy šišek, plody listnatých stromů, kameny, ulity, větvičky, klacíky i jiné materiály, např. korek).

Na dalším poznávali chlapci a děvčata zvuky a zpěv ptáků.

Nechybělo samozřejmě poznávání stromů, jejich listů, plodů i kůry. Tady je stále co objevovat. Jak se liší růst šišky smrku od jedle? Čím je zajímavý modřín? Co pro nás znamená lípa?

Jak se změní barvou zalisované listy a květy rostlin a stromů? Violka i jahodník ztrácí svou barvu a musíme je rozeznat podle tvaru květu a listu. Na tomto stanovišti jsme viděli, jaké letokruhy mají stromy v době vegetační, kdy mají dostatek vláhy, výživy i tepla a naopak, kdy jim ideální podmínky schází.

Nelehké stanoviště s rozstříhanými obrázky živočichů a bylin, které měla družstva správně seskládat a určit.

Poslední stanoviště bylo u hlavního vchodu do školy, kde si účastníci projektu mohli pozorovat stromy a objevovat obrázky ptáků na nich dalekohledem.

I když bylo ráno na dravcích studené, sluníčko a radost ze splněných úkolů zahřálo tělo i duši. Budeme se těšit na další poznávání v přírodě.

 

                                        Zapsala Šašinková Miroslava

fotogalerie