Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

Jablíčkové dny

 

Už krásný podzim podává

jablka sladká voňavá.

Vezmi si jedno do dlaní a kousni:

dobré chutnání!

 

Tři podzimní dny jsme věnovali právě jablíčkům.  Během projektu jsme se seznámili s odrůdami jablíček, (zaujaly nás názvy jablíček jako např. Admirál, Jeptiška, Tereza, Šampion), které jsme seřazovali podle abecedy, skládali jsme ve správném pořadí  a určovali rozstříhané věty básničky o jablíčkách, dokreslovali obrázek podle instrukcí, počítali jsme matematické příklady a slovní úlohy s ježkem, podle výsledků třídili načesaná jablka do zavařovacích sklenic. Na  jablíčko vystřižené z barevného papíru jsme přepisovali básničku o kouzelném jablíčku. Dozvěděli jsme se, že plod jablka se nazývá malvice a obsahuje jadřinec, který má uvnitř semínka.

Odpočinuli jsme si během relaxační chvilky s pohybem, říkankou, písničkou a pohádkou.

Na závěr projektového dne, věnovaného jablíčkům, jsme si v kuchyňce upekli dva jablečné štrúdly a uspořádali košt přinesených odrůd jablek. Nejvíc bodů získala odrůda Šampion, na druhém místě se umístilo jablíčko odrůdy Topas.

Všem dětem se projektový den moc líbil a všechny si jej užily s radostí.

foto

 

   9.10. Den stromů  foto

 

 23.11. Na svatú Kateřinu, zalezem pod peřinu  foto

 

4.3., 5.3. a 8.3. Projekt Moje tělo

Týden po jarních prázdninách jsme si zpříjemnili třídním výukovým projektem Moje tělo - týden s hendikepem. Pracovali jsme ve skupinách - posádkách a formou zajímavých úkolů a her jsme si zopakovali a upevnili učivo o lidském těle.

Teď už víme, kde bychom hledali jednotlivé vnitřní orgány a jaká je jejich funkce v těle. Naučili jsme se poznávat kosti člověka, víme, že malé děti mají víc kostí než dospělý člověk, který jich má 206. Nejdelší a nejpevnější je stehenní kost (je pevnější než beton) a nejmenší kostičkou je třmínek v uchu, který je veliký asi jako zrnko rýže. Povídali jsme si o svalech, kůži, vystřihli jsme a popisovali oko, obkreslili chodidlo. Nejvíc času jsme věnovali jednotlivým smyslům a jejich orgánům. Zahráli jsme si Kimovu hru, seznámili se s Braillovým písmem, zapsali si pomocí něj křestní jméno, hmatem jsme určovali jména kamarádů, se zavázanýma očima jsme kreslili obrázky na tabuli, bavili se optickými klamy, iluzemi a trojrozměrnými obrázky. V tělocviku jsme zdolávali překážkovou dráhu pro slepce. Určovali jsme různé zvuky zvířat a věcí, melodie písniček, psali po zádech vzkazy pro kamaráda, se zavázanýma očima třídili kuličky, fazole a vršky, určovali předměty, poznávali spolužáky, čichem pojmenovávali koření a potraviny, které jsme určovali i podle chuti.  

Nejvíc se nám asi líbilo kreslení obrázků pusou či nohou a zkouška života s hendikepem. Uvědomili jsme si a na vlastní kůži vyzkoušeli, jak nesnadno se hendikepovaným lidem žije, jak lehce jsou zranitelní a mnohdy odkázáni na naši pomoc. Proto mějme oči otevřené a pomáhejme, když můžeme!  

Projekt se námořníkům velmi líbil a ohodnotili ho známkou "jednička s hvězdičkou".

foto