Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Pirátská plavba na Ostrov pokladů

 

+

 

Já, pirát sedmi moří

1. Další úkol, který je zaměřen na bližší poznání sebe sama, bude pátrat ve znamení zvěrokruhu. V jakém znamení ses´ narodil/a, to zřejmě víš, ale co dalšího o tomto znamení můžeš říct? Zjisti a do pracovního listu zapiš, co je pro tvé znamení typické, můžeš také porovnat, zda se zjištěné informace shodují či nikoli s rysy tvé osobnosti, s kterou lze souhlasit nebo určitě ne.

2. Druhá strana pracovního listu je věnována tvé fantazii. Nakresli na ni své znamení podle vlastních přestav. Tato předloha by mohla jednout posloužit třeba při výrobě přívěsku na krk, jako logo tvojí nové firmy, značka jedinečného výrobku, součást rytířského znaku a jistě tě napadne ještě jiné využití. Můžeš ho připsat.

Pirátské pátrání - PP

1. Název největšího oceánu světa.

2. Název nejmenšího oceánu světa.

 

Čtenářské námořní míle - ČNM

1. V tomto měsíci budeme procvičovat určování rodu podstatných jmen. Také tento úkol je zaměřen na rody, ovšem poněkud jiného druhu, půjde o rody šlechtické. Zjisti alespoň tři šlechtické rody, které vlastnily hrad Buchlov. Do celkového počtu připiš ještě dva další. Může jít o zbývající vlastníky hradu nebo o rody dosud žijící na území celé naší republiky.

2. V čítance na straně 77 najdeš úryvek Ludvíka Středy Kalendář. Přečti si ho a potom popros někoho doma, aby si s tebou "zahrál" rozhovor mezi tetou Alenou a Matějem. Můžete zcela využít textu v čítance, ale můžete si klidně vymýšlet vlastní rýmy. Povede-li se vám nějaký obzvlášť úsměvný, můžeš ho napsat do Ostrova pokladů. Na stejné místo ti každý, kdo si s tebou tuto hru zahraje, nakreslí smajlíka. Jsem zvědavá, kolik "hráčů" přemluvíš.

Matematické pohádky - MP

1. O LEDOVÉM KRÁLOVSTVÍ
Ten den bylo opravdu nádherně, venku mrzlo jen praštělo, okna pokrývaly ledové květy. U ojíněného stolu seděla královská rodinka - král Zmrzlík ze Zmrzlinova, královna Jinovatka a jejich synové - Pankrác, Servác a Bonifác. K obědu se podávaly rampouchy v ledové omáčce s báječnými ledovými kaštany jako přílohou. Tato specialita studené kuchyně se podávala proto, že přijel na návštěvu i děda Mráz a babička Sibirka. Nejmladší Bonifác chtěl půjčit berlu Mrazilku, ale děda Mráz nechtěl ani slyšet. Ale Pankráci, který byl dvakrát starší než Bonifác, Mrazilku děda půjčil. Servác, o čtyři roky mladší než Pankrác, nechtěl zůstat pozadu, a tak si od babičky vypůjčil rychlomrznou konvici - Hrnečku, mraz. Během odpoledne tak kluci užili spoustu legrace při hře na schovávanou ve sněhové vánici a při kotrmelcování v lavinách. Vítěz soutěže o největší krupobití dostal bonbóny - ledovky. Královna se na své syny dívala a pak povídá: "Můj drahý zmrzlý, zdalipak víš, že našim synům je dohromady tolik co tobě - tedy 51 let." Královští bratři to slyšeli a vám, děti, vzkázali: "Bude zima, bude mráz, vypočti kolik je každému z nás!"


 

2. PASÁČEK VEPŘŮ
To vám bylo tak. Princezně z královského zámku se hrozně moc líbil obyčejný pasáček, hlídající královské pašíky. Ani pasáčkovi nebyla princezna lhostejná, a protože to byl muž činu, jednou povídá princezně: "Dáš mi hubičku?" Princezna se začervenala, sklopila oči a odpověděla: "Dám, ale nejdřív bys musel během jednoho dne oplotit výběh našim vepříkům." Myslela si, že se pasáček dá hned do díla, ale on místo toho začal měřit prkna, potom vyndal kalkulačku a dokonce něco počítal. "Co to děláš?" ptá se ho zvědavě. "No, musím si nejdříve vypočítat, jestli to vůbec stihnu," odpověděl pasáček. "Podívej, na oplocení je potřeba 860 prken. Než jedno přibiju, trvá to 1 minutu. Během dne (24 hodin) si udělám 4  přestávky po 20 minutách. Takže - když to vypočtu, vyjde mi .." Zadrž pasáčku! To je příklad přesně pro vás, děti. Určitě jste totiž zvědavé, zda hubičku od princezny dostane, tak neleňte a počítejte.
 

Mach a Šebestová - MaŠ

Dnešní příběh Macha a Šebestové se ti zřejmě bude líbit, vždyť kdo by si nechtěl vyzkoušet alespoň na krátký čas porazit přírodní zákony. I když nakonec byli všichni rádi, že fungují tak, jak mají.

1. Lidé v příběhu vzhlíželi k nebi, aby tam uviděli spící rodinku. To se nám určitě nepodaří. I my však zvedáme zrak, abychom uviděli hvězdy. Jestlipak víš, že hvězdy tvoří souhvězdí? Zapátrej na obloze, zřejmě s pomocí rodičů, a zkus některé najít. Nepůjde-li čtení přímo z oblohy, jistě pomůže nějaká encyklopedie ke zjištění pěti názvů souhvězdí, jež napiš do Ostrova pokladů.

2. Jak se nazývá přírodní zákon, který by musel být porušen, aby se mohla podobná příhoda stát také např. v naší škole? Kdo ho objevil? Napiš nějaký příklad, co by se mohlo dít, kdyby skutečně přestal fungovat.

+