Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

3. týden

8. června 

Český jazyk:

 - kontrola DÚ PS str. 66/cv. 5.

 

Zápis do sešitu:

Podmět nemusí být vždy vyjádřený. Podmět je nevyjádřený, když si ho můžeme domyslet z předchozí věty nebo situace.

Např.: Maminka přišla z nákupu. Přinesla nám dárek. (ona, maminka)

- do ŠS vymysli dvě věty - v první větě bude podmět vyjádřený, druhá věta navazuje na první s podmětem nevyjádřeným

 

Uč. str. 86/cv. 6

 - opiš věty do sešitu

- urči zda jde o VJ x S
- u souvětí vytvoř větný vzorec

- ve všech větách vyznač základní skladební dvojici

 

Shoda přísudku s podmětem

- psaní koncovky v přísudku se řídí rodem podmětu

Podmět je v mn. čísle rodu koncovka v přísudku Příklad
středního - a Koťata předla.
ženského - y Kočky předly.
mužského životného - i Chlapci skákali.
mužského neživotného - y

Prapory vlály.

PL str. 1 - 3 (dodám OH,BH - já, MS - David, PK - Lukáš)

 

Podstatné jméno dítě jako podmět

TO DÍTĚ - Dítě si hrálo

TY DĚTI - Děti si hrály na hřisti.

 

Matematika: 

PL - aritmetický průměr - opakování (dodám OH, BH - já, MS - David, PK - Lukáš)

PS - str. 33/celá

 

9. června

Matematika: 

uč. str. 44 - počítej do školního sešitu

 

Český jazyk: 

uč. str. 88/cv. 1. - 2. - piš do ŠS

PS str. 67/cv. 1a),b) + cv. 2.

PL - vypracuj a vlep do ŠS (dodám OH,BH - já, MS - David, PK - Lukáš)

 

10. června

Matematika: 

PS str. 24 - písemné opakování

Uč. str. 48

 

Český jazyk: 

uč. str. 88/cv. 1. - 4; str. 89/cv. 5. - 6.

PS str. 67/cv. 3.

 

11. června - projektový den - Dopravní výchova - https://www.dopravnivychova.cz/

 

12. června

Matematika: 

- opakování na PL (MS - David, PK - Lukáš, BH,OH - já)

Český jazyk:

- opakování shody přísudku s podmětem

- sloh - napiš příběh s detektivní zápletkou