Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

Český jazyk

 

Milí rodiče,

v hodinách mluvnice probíráme slovní druhy. 

Dobrovolný DÚ na rozbor věty:

 

Ve škole probíhá soutěž ve sběru papíru.

Žáci se připravují na písemnou práci.

Pavel četl Hrubínovy pohádky.

Pilní žáci se zúčastnili exkurze do Krkonošského národního parku.

 

 

Utvoř příd. jména pomocí přípon -ský/-cký, označ příponu

a) Krkonoše

b) Tunis

c) Kroměříž

d) Brandýs

e) Třebíč

f) Paříž

g) Budapešť

h) Polešovice

i) Kongo

 

Rozdělení hodin:

PO - mluvnice, čtení

ÚT - mluvnice

ST - mluvnice

ČT - mluvnice, čtení

PÁ - sloh

 

 

Každý žák si vybere z každého okruhu alespoň jednu knihu a udělá o ní zápis do kulturního deníku. Celkem žák přečte za celý rok 7 knih. Za první pololetí musí děti přečíst celkem 4 knihy, za druhé pololetí další 3 knihy. Kulturní deníky budou průběžně kontrolovány. Kulturní deník bude sešit A4 nebo A5 s pevnými deskami a bude linkovaný.

 

Doporučená četba

1. pověsti: A. Jirásek – Staré pověsti české, E. Petiška – Staré řecké báje a pověsti (vždy 4 pověsti z jedné knihy)

2. pohádky: K. Čapek – Devatero pohádek, B. Němcová – Pohádky, K. J. Erben – České pohádky (vždy 4 pohádky z jedné knihy)

3. příběh se zvířecím hrdinou: K. Čapek – Dášeňka, E. Knight – Lassie se vrací

4. příběh s dětským hrdinou český: A. Kutinová – Gabra a Málinka,  J. Jilík – Pět statečných, E. Štorch – Lovci mamutů, Osada havranů

5. Příběh s dětským hrdinou světový: E. Kästner – Luisa a Lotka, Emil a detektivové, A. Lindgrenová: Bratři Lví srdce, Detektiv Kalle Blomkvist, Ronja, dcera loupežníka, R. Dahl – Karlík a továrna na čokoládu, Matylda, Obr Dobr

 

Zápis do kulturního deníku bude obsahovat:

  1. jméno a příjmení autora
  2. název knihy
  3. ilustrátor
  4. nakladatelství, rok vydání
  5. hlavní postavy
  6. stručný obsah knihy
  7. vlastní názor na knihu (co se mi líbilo nebo nelíbilo a proč)
  8. vlastní ilustrace
  9. úryvek – kousek textu z knihy